mobil logo 2

Garageportar med montering. Vår pizza Especiale.

Max spänner musklerna och torsionsfjädrarna Max spänner musklerna och torsionsfjädrarna

Vår affärsidé är att förse våra kunder med en helhetslösning.
Vi tycker det är självklart att vi, som är experter på att montera garageportar, ska hjälpa dig få din nya port på plats och väl avpassad.

95% av alla våra försäljningar är inklusive montering. Vi tror det blir så för att vi fokuserar mer på att lösa ett behov hos våra kunder, än att sälja dem en vara.

När du köper en takskjutport av oss, så gör du det med fördel. För det första så är vi experter på takskjutportar och vi vet precis hur vi ska trimma in porten så att den löper riktigt bra och säkert. Men det är också så, att du får halva monteringskostnaden subventionerad av Staten i form av ROT-avdraget (här finns Skatteverkets regler kring ROT-avdrag, se under "Komplementshus").

När du har bestämt dig för hur din port ska se ut och vilka tillval du vill ha, så beställer vi den. Generellt sett har vi korta leveranstider och du behöver sällan vänta mer än ett par tre veckor på din montering.
Inför monteringen ringer eller mailar vi dig och bestämmer en dag och tid som passar både dig och oss. Vi har inga krav på att du behöver vara hemma under tiden vi monterar din nya takskjutport, så länge som vi kan komma in i ditt garage och under förutsättning att vi kan komma åt ett fungerande eluttag.
Det är också bra att du ser till att det finns fri yta i garaget, från öppningen och minst tre meter in behöver vi ha plats. Tänk också på att inte ha någon bil parkerad direkt framför ditt garage - dels behöver vi utrymme för vår servicebil men också för att inte riskera skador på din bil.

På monteringsdagen anländer våra montörer på morgonen, om inte annat avtalats. De kommer och hälsar på dig/er och presenterar sig, innan de sätter igång med att på ett säkert sätt demontera den gamla garageporten (i förekommande fall).
När den gamla porten är demonterad, börjar de förbereda öppningen för en takskjutport.
Eftersom en takskjutport, till skillnad mot en del andra porttyper, monteras mot garagets innerväggar, behöver man ibland justera öppningen med nytt karmträ. Det kan också hända att man måste sätta en horisontell regel i öppningens överkant, beroende på avståndet mellan öppningen och innertaket som inte får vara för litet.

Samtidigt som en montör arbetar med öppningen, kommer den andra montören att börja förbereda de nya portbladen. Man skruvar fast beslag och gångjärn, så att de olika panelsektionerna sedan kan fästas i varandra när det är dags att "bygga" porten. Om man har valt en manuell port, är det nu man installerar låset (innan porten sitter monterad).
När alla löpskenor och upphängningar är klara, börjar montörerna att sätta ihop panelsektionerna till en hel takskjutport. Arbetet som har föregått detta kan vara ganska tidskrävande, då man måste iaktta stor noggrannhet så att alla vinklar blir räta då man monterar skenorna.

Nu har man strax en, till synes, hel garageport framför sig. Nu återstår arbetet med att koppla lyftvajrar på vajertrummorna, spänna torsionsfjädrarna rätt antal varv så att takskjutporten blir väl avvägd samt att ta bort säkerhetssprintar ur fjäderbrottsmekanismerna. När allt ovan är klart, har man en väl fungerande och splitter ny takskjutport!

De flesta av våra kunder väljer också att köpa sin nya port med en portöppnare. Den installeras sist, samt programmeras för säkerhetsfunktioner som hinderavkänning och i vilka ändlägen den ska stanna i. Därefter kopplas eventuella tillbehör, såsom fjärrkontroller, trådlösa kodlås och fotoceller till portmotorn.
Alla radiokoder som används är s.k. "rullande" vilket innebär att det i praktiken är omöjligt att scanna koderna och på så sätt kunna öppna portarna otillbörligt.

Innan våra montörer är klara, kommer de att städa av arbetsplatsen och återställa efter sig. De lastar in din gamla garageport i bilen, varefter du kommer att få en muntlig avlämning och förevisning av porten och dess tillbehör. Du kommer också att få de dokument som hör till porten.
När montörerna åker är klara och åker iväg, har de spenderat någonstans mellan tre och åtta timmar hos dig, allt beroende på förutsättningar.

Vi har inga krav på att du ska vinka dem adjö, men vi hoppas att du känner dig riktigt nöjd med att ha anlitat oss när de åker. Du glömde väl inte att teckna dig för ett serviceavtal - en billig investering för att säkerställa portens funktion under många år framöver utan att du behöver lägga ner egen energi!

Väl mött!

Hmm. De där portbladen är... långa...
Sky's the limit!

Skicka mig en offert redan idag!